Quote van de dag

Je kan drie keer vallen, zolang je maar vier keer opstaat.

 

Sales support outbound

Resultaat

U...

  • ervaart het effect van een goede voorbereiding voor een telefonisch verkoopgesprek.
  • voelt zich zekerder tijdens telefonisch contact met uw klanten.
  • wordt zich bewust van een goede structuur in uw gesprek.
  • bent in staat om op professionele wijze uw klant te overtuigen.
  • wordt zich bewust van de mogelijkheden van uw eigen creativiteit.
  • weet effectief om te gaan met bezwaren en houdt controle over het gesprek.
  • behaalt meer resultaat uit uw telefoongesprek.
  • krijgt meer plezier in het benaderen van (nieuwe) klanten.

 

Voor wie

Iedereen die dagelijks telefonisch contact heeft met klanten waarbij het accent ligt op pro-actieve telefonische verkoop.
 

Inhoud

  • De voorbereiding van een commercieel telefoongesprek.
  • De commerciële gespreksstructuur.
  • De klant- en doelgerichte opening.
  • Het creëren van de juiste sfeer.
  • Klant- en doelgericht argumenteren bij bestaande en nieuwe klanten.
  • Het succesvol maken van telefonische afspraken.
  • Omgaan met tegenwerpingen.
  • Resultaatgerichte afsluittechnieken.
  • Omgaan met prijsbezwaren van klanten.

 

Werkvormen

De training is gericht op de eigen persoonlijke vaardigheden. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van audio- en video-opnames om de eigen ontwikkeling vast te leggen. Theorie, praktijk en rollenspelen wisselen elkaar hierin op speelse wijze af. De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan waarin de persoonlijke leerpunten zijn opgenomen. Aansluitend kan de deelnemer gedurende een periode van twee maanden de trainer raadplegen voor begeleiding. In de training is plaats voor maximaal 10 deelnemers. Aan het einde van de training ontvangt elke deelnemer een certificaat.

 

Tijdsduur

De training duurt twee aaneengesloten dagen inclusief een avondprogramma op de eerste dag.