Quote van de dag

Mensen leren alleen als ze reflecteren op hun ervaringen.

Advies

Voor veel organisaties is het proces om te komen van strategie naar resultaat een black box. Organisaties investeren gemiddeld maar liefst veertien procent van hun omzet in hun verkoopaanpak zonder het rendement op deze investering te kennen.

Een verbeterde efficiëntie en effectiviteit van uw verkooporganisatie leidt tot een verhoging van de omzet en een verlaging van de kosten.

Socrates helpt organisaties hun verkoopdoelstellingen te realiseren door de black box te openen en het verkoopproces inzichtelijk te maken voor iedereen. Sales Design™ is hierin de sleutel tot het succes.

Sales Design™ bestaat uit de volgende tien stappen:

  1. Definieer de overall organisatiedoelstelling.
  2. Bepaal de strategie.
  3. Beschrijf gedetailleerd de resultaatsdoelstellingen.
  4. Ontwerp de belangrijkste verkoopprocessen.
  5. Definieer de stappen per verkoopproces.
  6. Pas de huidige verkoopprocessen aan.
  7. Bepaal de benodigde competenties.
  8. Meet de huidige competenties.
  9. Ontwerp en implementeer een ontwikkelplan.
  10. Meet de resultaten.

Sales Design™ is een model waarmee organisaties met meer zekerheid hun resultaatsdoelstellingen kunnen bereiken door de onderlinge relatie tussen resultaten, activiteiten en competenties bloot te leggen.